Je website heeft een doel. Je wilt de bezoekers iets laten doen, zoals:Een offerte aanvragenContact met je opnemenInschrijven voor een nieuwsbriefIets kopen enzovoort.
Gewoon is helemaal niet gek
Zorg dat je eigen website eruit ziet, zoals je wilt dat andere websites eruit zien. Zorg voor een bruikbare website en gebruik gewoon je gezonde verstand. Als je echt een gebruiksvriendelijke website wilt hebben, dan moet je de richtlijnen en basisprincipes van usability kennen. Dit zorgt voor een succesvolle website, ook op lange termijn.Vooral de volgende 2 regels zorgen voor een betere website: Doe op je eigen website niet iets waar je je aan ergert op andere websitesControleer alle pagina's, vooral formulieren en je zoekfunctie
Converteert je website voldoende?
Conversie is het aantal bezoekers op je website of webshop dat ook echt een aankoop doet, of een formulier invult op je website. Hiervoor heb je ook zoekmachine optimalisatie (SEO) nodig, want hiermee wordt de kans groter op conversie. Je kunt namelijk sturen op de juiste bezoekers. Als mensen bepaalde zoekwoorden gebruiken zoekmachines (Google, Bing...) moeten ze jouw webshop tegenkomen. Maar er zijn meer onderdelen van belang bij conversie. Vooral als je producten verkoopt in je webshop. Het hele verkoopproces in je webshop moet er betrouwbaar en gemakkelijk uitzien. Zorg er voor dat er duidelijke omschrijvingen van je producten staan en zorg voor goede foto's van je producten. Geef duidelijke en correcte informatie over de manier van betalen, de leveringstijd en de eventuele verzendkosten.