Heb ik een conversieratio??

Heb ik een conversieratio??

Wat is jouw conversieratio?

Alle conversies op je website en in je shop kun je meetbaar maken in GoogleAnalytics. De conversieratio ligt meestal rond de1% bij leadgeneration en bij shops tussen de 1 en de 5% (afhankelijk van de situatie). Dat betekent dus dat meer dan 95% van je bezoekers helemaal niets doet in je webshop. Die komen na een vluchtig bezoek je website misschien nooit meer terug.

Conversie optimalisatie is het uitvoeren van acties, waardoor bezoekers eerder gaan converteren. Hierdoor wordt jouw website effectiever en kan hierdoor dus beter leads genereren en nieuwe klanten binnenhalen.

Deze conversie optimalisatie heeft dus geen directe invloed op het aantal bezoekers op je website of in je shop, maar in eerste instantie alleen op de effectiviteit van je webshop. Bij de meeste websites en shops liggen hier grote kansen.

Wat kun je nu precies doen?

Precies is dat niet te zeggen helaas. Dit is een proces waarin je moet gaan proberen en meten. Maar uiteraard zijn er wel punten te noemen die je kunt uitproberen:

  • Je kunt een goed zoekveld introduceren. Daarmee komt je klant veel sneller op de plaats waar hij wil zijn in je website
  • Je kunt notificaties in je website plaatsen, die na een bepaalde tijd of op een bepaalde manier aandacht vragen
  • Je kunt aanbevelingen tonen voor producten of andere inhoud.

Slim zoekveld in je website

Met dit slimme zoekveld breng je de inhoud naar je bezoeker toe. Je geeft hiermee veel sneller de mogelijkheid om de klant bij zijn doel te brengen. Hierdoor zal hij minder snel afhaken en mogelijk zelfs eerder iets aanschaffen of informatie bij je opvragen.

Notificaties tonen

Je kunt, zoals bij veel websites, bij het verlaten van de website een popup tonen of ze hun email adres willen achterlaten. Maar veel beter kun je dit soort schermpjes rustig in beeld laten verschijnen tijdens het bezoek. Doe dit niet te irritant anders werkt het averechts.

Aanbevelingen tonen

Je kunt de bezoeker tijdens hun zoektocht op diverse plekken je aanbevolen producten laten zien. Daarmee trigger je ze om daar ook eens naar te kijken en dat product misschien aan te schaffen.

Meer tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg voor (punten)lijstjes om je conversie te verhogen

Zorg voor (punten)lijstjes om je conversie te verhogen

Lijstjes werken heel goed op websites en in webwinkels. Weet je waarom?Mensen...
Tips en advies van  Webburo Spring: SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie). Kort gezegd...
Tips en advies van  Webburo Spring: Zorg dat alles duidelijk is op je site

Zorg dat alles duidelijk is op je site

Het kan zijn dat je onduidelijker wordt als je te lang hetzelfde werk doet. Dit kan...

Vul onderstaande in en we nemen vandaag of morgen contact me je op.