Kijk vanuit het perspectief van de gebruiker

Kijk vanuit het perspectief van de gebruiker

Doelgroep en doel van je website bepalen

Webburo Spring: Doelgroep en doel van je website bepalen

Wie is je favoriete klant?

Je doelgroep bepalen is erg belangrijk bij het opzetten van je website.

  • Wie is nu echt je favoriete klant?
  • Wil je iedereen als klant?
  • Of zijn er klanten die je het allerliefst als klant wilt hebben?

Door te bedenken wie je favoriete klant is, kun je gemakkelijker bedenken waar je website aan moet voldoen om echt aansprekend te zijn voor deze doelgroep. Hooggeplaatste personen en oudere mensen worden graag met U aangesproken, terwijl veel andere liever niet met U worden aangesproken. Zo zijn er nog meer voorbeelden:

  • Let op de foto's die je op je website plaatst. Spreken deze je favoriete klant ook aan?
  • Spreken de gebruikte kleuren je klant aan?
  • Is de indeling duidelijk genoeg voor je klant?
  • Zijn te teksten niet te lang of juist te kort voor je favoriete klant?

Zo moet je bij elk onderdeel nadenken over of dit je doelgroep echt aanspreekt. Zo niet, pas het dan aan.

Meer tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Call to action toevoegen

Call to action toevoegen

Je website mag geen doodlopende straatjes hebben. Spoor bezoekers aan tot actie....
Tips en advies van  Webburo Spring: Laat zien wat je doet

Laat zien wat je doet

Je hoort het wel vaker: een foto zegt meer dan 1000 woorden. Je moet duidelijk...
Tips en advies van  Webburo Spring: Kies een vlot leesbare tekengrootte

Kies een vlot leesbare tekengrootte

De resolutie van computer apparatuur is steeds groter geworden de afgelopen jaren en...

Vul onderstaande in en we nemen vandaag of morgen contact me je op.