logo van Webburo Spring
WhatsApp

Kijk vanuit het perspectief van de gebruiker

Kijk vanuit het perspectief van de gebruiker van Webburo Spring
  • Categorie:

    Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Doelgroep en doel van je website bepalen

Voor het bouwen van je website is belangrijk om te bepalen wat de doelgroep is en wat het doel van de website is. Na het bepalen van het doel en de doelgroep kan er begonnen worden met het bouwen.

Een veel voorkomende fout is dat mensen hun website laat bouwen zoals zij hem zelf mooi vinden. Hier wordt echter vaak de doelgroep vergeten. Je bent meestal je eigen doelgroep niet. Probeer tijdens het (laten) ontwikkelen van je website steeds te bedenken wie je doelgroep en wat je doelgroep zoekt! Een ontwerp wat jou aanspreekt spreekt soms de doelgroep niet aan, dus test een aantal ontwerpen bij je doelgroep en bespreek het met familie en vrienden.

Perspectief van de gebruiker

Wie is je favoriete klant?

Je doelgroep bepalen is erg belangrijk bij het opzetten van je website.

  • Wie is nu echt je favoriete klant?
  • Wil je iedereen als klant?
  • Of zijn er klanten die je het allerliefst als klant wilt hebben?

Door te bedenken wie je favoriete klant is, kun je gemakkelijker bedenken waar je website aan moet voldoen om echt aansprekend te zijn voor deze doelgroep. Hooggeplaatste personen en oudere mensen worden graag met U aangesproken, terwijl veel andere liever niet met U worden aangesproken. Zo zijn er nog meer voorbeelden:

  • Let op de foto's die je op je website plaatst. Spreken deze je favoriete klant ook aan?
  • Spreken de gebruikte kleuren je klant aan?
  • Is de indeling duidelijk genoeg voor je klant?
  • Zijn te teksten niet te lang of juist te kort voor je favoriete klant?

Zo moet je bij elk onderdeel nadenken over of dit je doelgroep echt aanspreekt. Zo niet, pas het dan aan.

Meer tips en advies

Bekijk meer

Juiste navigatie in je website / webshop Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Waarom sociale media gebruiken Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Voor wie maak je de website? Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Werk met (sprekende) afbeeldingen Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Heldere USP's Webburo Spring

Websites

Zorg voor een kruimelpad (breadcrumb) in je website Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Voorkom keuzestress bij je klant Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Het maakt uit waarmee de website wordt gemaakt Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zorg voor een homepage met focus Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Laat je website bouwen Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Op zoek naar de beste webshop? Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachineoptimalisatie is onmisbaar Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zorg voor goede teksten in je website / webshop Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Interne en externe links aanbrengen Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

SEO (zoekmachine optimalisatie) Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wat is het doel van je website? Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Een goede eerste indruk is belangrijk Webburo Spring

Zoekmachine optimalisatie (SEO)