Spreek je doelgroep aan voor het verhogen van je conversie

Weet jij wat je doelgroep is?

Een goede eerste indruk bij de bezoekers van je website of webshop is om ze expliciet aan te spreken. Dit werkt altijd. Je kunt hiervoor het best direct de dilemma's of vragen die de bezoeker bezighouden aanstippen.

Dit aanspreken van je doelgroep doe je het best kort op een aantal locaties in je website, bijvoorbeeld op landingspagina’s, je homepage en op conversiepagina’s. Doordat je dit expliciet doet, voelt de bezoeker zich meer aangesproken en kan er herkenning ontstaan.

Wordt jouw doelgroep op je homepagina aangesproken?

Wij proberen in de taal van onze potentiële klant te praten op onze website. We spreken ze niet aan met "U", maar duidelijk met "je". We praten niet deftig, niet te plat, maar vooral zoals we eigenlijk zelf aangesproken willen worden. Daarmee spiegelen we naar onze klanten, waarmee we klanten aantrekken die passen bij ons als persoon en als bedrijf.

Zo ontstaat de juiste match tussen ons en onze klanten. Dit kan uiteraard voor jou ook zo werken. Probeer eens te schrijven voor jezelf, dus dat je je eigen klant bent en op je website komt. Wat spreekt je aan en wat juist niet.

Meer tips en advies van Webburo Spring

Tips en advies van  Webburo Spring: Spreek je doelgroep aan voor het verhogen van je conversie

Spreek je doelgroep aan voor het verhogen van je conversie

Een goede eerste indruk bij de bezoekers van je website of webshop is om ze...
Tips en advies van  Webburo Spring: Voor wie maak je de website?

Voor wie maak je de website?

In het beginstadium moet je je afvragen voor wie je een website maakt. Je moet de...
Tips en advies van  Webburo Spring: Op zoek naar de beste webshop?

Op zoek naar de beste webshop?

Bij Webburo Spring ontwikkelen we je webshop voortaan met Craft Commerce. Al jaren...

Vul onderstaande in en we nemen vandaag of morgen contact me je op.